«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

«مرضیه‌جان» روی صحنه پردیس تئاتر مستقل | نمایشی که در اوج کرونا تولید شد

  • کد خبر: ۵۸۸۲۳
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
  • ۱
«مرضیه‌جان» روی صحنه پردیس تئاتر مستقل | نمایشی که در اوج کرونا تولید شد
نمایش «مرضیه‌جان» به کارگردانی مسعود قربانی، این روزها روی صحنه تئاتر مستقل مشهد اجرا می‌شود. اجرای این نمایش که از نیمه بهمن آغاز شده است تا اوایل اسفند ادامه دارد.

امیری | شهرآرانیوز - نمایش «مرضیه‌جان» به کارگردانی مسعود قربانی این روزها روی صحنه تئاتر مستقل مشهد اجرا می‌شود. اجرای این نمایش با بازی سپهر ملاحسینی، نینا گودرزی و مهلا مطبوعی، از نیمه بهمن آغاز شده است و تا اوایل اسفند ادامه دارد.

 

«مرضیه‌جان» به نویسندگی مهدی ضیاچمنی، درباره فردی است که برای پیشرفت از شیراز به تهران می‌رود، اما در کارش پیشرفتی حاصل نمی‌شود و به روزمرگی می‌افتد.

 

مسعود قربانی، کارگردان نمایش، درباره انتخاب این نمایش‌نامه می‌گوید: «رمانی که این نمایش‌نامه از آن اقتباس شده است اثری است از کارلوس فوئنتس با نام آئورا. من قبلا این رمان را خوانده بودم و وقتی متوجه شدم نمایش‌نامه‌ای براساس آن نوشته شده است علاقه‌مند شدم آن را اجرا کنم. از همین رو نمایش‌نامه مهدی ضیاچمنی را انتخاب کردم.»

 

«مرضیه‌جان» روی صحنه پردیس تئاتر مستقل | نمایشی که در اوج کرونا تولید شد

 

قربانی می‌گوید در کارگردانی این اثر نخواسته است از شیوه یا سبک به‌خصوصی استفاده کند اما ویژگی مهم این اثر استفاده از دیتا پروژکشن است که به جلوه‌های ویژه اثر کمک کرده است.

 

قربانی از اینکه استقبال خوبی از نمایشش شده است خرسند است و می‌گوید: «در این مدت استقبال خوبی از اجرا شد و تقریبا همه روزها ظرفیت سالن‌ها برابر با پرتکل‌های بهداشتی پر شد. امیدوارم در ادامه نیز استقبال خوب باشد.»

 

آن‌طور که قربانی می‌گوید «مرضیه‌جان» در مردادماه و در اوج دوران کرونا تمرین شد که کار سختی بود. او توضیح می‌دهد: «خیلی سختی کشیدیم تا این کار تمرین شد. برای اینکه مشکلی پیش نیاید همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردیم و خدا را شکر در این مدت اتفاقی برای هیچ‌‍کدام از عوامل کار نیفتاد. در چنین وضعیتی کار آماده شد و به محض اینکه وضعیت مشهد از زرد به آبی تغییر کرد توانستیم کار را روی صحنه ببریم.»

 

«مرضیه‌جان» روی صحنه پردیس تئاتر مستقل | نمایشی که در اوج کرونا تولید شد

 

او درباره وضعیت تئاتر در شرایط  کنونی می‌گوید: «کار کردن در چنین شرایطی واقعا سخت است. وضعیت هنرمندان  پیش از این هم سخت بود. اصلا هنرمندان بستر خوبی برای کار نداشتند. در همین شرایط بود که کرونا هم آمد و وضع بدتر شد. فقط امیدوارم زودتر این اوضاع بهبود یابد تا همان‌طور که تماشاگران با تئاتر مشهد آشتی کرده بودند پس از کرونا هم شاهد تماشاگران بسیاری در سالن‌های تئاتر باشیم.»

 

او در ادامه از مسئولان می‌خواهد تا از فعالیت هنرمندان حمایت کنند و تا جایی که می‌توانند از امکاناتی که در اختیار دارند در جهت کمک به بچه‌های تئاتر استفاده کنند: «یک سری اموال هست که دولت صاحل آن‌هاست و بچه‌های تئاتر می‌توانند از آن امکانات از جمله سالن‌های تئاتر استفاده کنند. امیدوارم مسئولان از این کمک دریغ نکنند.»

 

او در پاسخ به این سؤال که آیا برای استفاده از مدیوم‌های جدید اکران -از جمله پلتفرم‌های نمایش آنلاین- تلاش کرده است یا نه، می‌گوید: «هنوز اقدامی در این‌باره نکردم زیرا اعتقاد دارم تئاتر باید زنده اجرا شود با این‌حال در این شرایط خاص باید بیشتر روی این موضوع فکر کرد. من هم قصد دارم به صورت جدی روی این موضوع فکر کنم.»

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ح. ق
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
0
0
بسیار عالی برایتان آرزوی موفقیت دارم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->